PINCE CALL 2021 PÁLYÁZAT!

Publikáció: 2020. August 25. Tuesday

Az elmúlt évek pozitív tapasztalataiból kiindulva, a 2021-es évre újra meghirdetjük nyílt pályázatunkat kiállítás megrendezésére a PINCE terébe. A pályázat célja, hogy kiállítási és bemutatkozási lehetőséggel segítse a fiatal, feltörekvő képzőművészeket és hallgatókat.

A pályázók köre minden olyan fiatal képzőművész, hallgató vagy kurátor, aki meghatározott projekttel vagy kiállítási tervvel rendelkezik. A pályázatot továbbá leadhatja művészpáros is, valamint csoportos kiállítás megszervezésére is van lehetőség. A kiállítások megszervezésére anyagi támogatást nem tudunk biztosítani, de minden másban igyekszünk majd a kiállítók segítségére lenni.

Jelentkezés:
http://pinceproject.com/pince-call-2021/

EN:
After the last years’ good experiences, we are delighted to invite submissions for organizing exhibitions in PINCE exhibition space in 2021. Our aim is to help emerging artists and art students to introduce themselves to the Budapest art scene.

We are seeking emerging artists, art students, and curators, who have a certain plan for (solo or group) exhibition. From the present open call, it will be chosen 6 projects of exhibition. The decisions are made by the group of PINCE. Artists who are accepted will need to be able to fund their own projects, but they can count on our help in any other way.

Apply here:
http://pinceproject.com/pince-call-2021/

 

Hilarity of Vagueness

Dies Natalis ISI Yogyakarta XXXIII, Postgraduate Program

Hilarity of Vagueness

Ephemeral Sculpture

Before introducing ephemeral sculpture as a form of artistic expression it is inevitable to describe the process that lead to the legitimatisation of temporal materials by the millennium and a widespread usage of them in contemporary fine arts at the beginning of the twenty-first century.

Ephemeral Sculpture

Analogies between the Activities of the MAMŰ Association and Group Yatoo in the ‘80s

Artists survived those hard times of dictatorship by following the most different strategies. The desire to escape from the suffocating political atmosphere almost predestined those attracted to nature to voluntary exile from towns. Having graduated from different art centres and universities, several artists fled back to their birth-place, in some cases to tiny villages.

Analogies between the Activities of the MAMŰ Association and Group Yatoo in the ‘80s
magyar