HAT SZOBA / SIX ROOMS

Publikáció: 2020. December 15. Tuesday

 

A HAT SZOBA CSOPORT KIÁLLÍTÁSA A MAMŰ GALÉRIÁBAN

RÉSZTVEVŐ MŰVÉSZEK: BORSODI Klaudia | BÓDI Brigitta | FARKAS-CSAMANGÓ Dóra Klára | GOSCHLER Tamás | HATÁR Attila | KIS-PRUMIK Zoltán | PÁSZTOR Orsolya | RÁC Csenge | TÓTH Bálint

MEGNYITOTTA: Dr. BOROS Lili PhD művészettörténész szövegét Hordós Boldizsár olvasta fel.

KURÁTOR: Hatszoba csoport

2019. nyarán kilenc hallgató az Eszterházy Károly Egyetem Vizuális Művészeti Intézetéből elfoglalta az Arkt Művészeti Ellátó hat termét, azzal a céllal, hogy egy közösséget létrehozva, együtt folytathassák alkotói tevékenységüket tanulmányaik befejezése után is. Az elmúlt néhány évben szerzett közös műtermi élményeik, egymás megismerése alakította ki bennük azt a belső igényt, ami a csoport létrehozásához vezetett. Felismerték annak a jelentőségét, hogy a közös munka milyen erős motivációt biztosít a számukra, és hogy az egymásra gyakorolt hatások katalizátorként működhetnek egyéni alkotói törekvéseik kibontásában is. A csoport szándéka, hogy műhelyük képes legyen kulturális jelként funkcionálni Egerben, és ennek alapján a Hatszoba csoport igyekszik a közös műhelymunka sajátos lényegének megragadására és bemutatására. A kilenc, szinte teljesen különböző alkotót az is összeköti, hogy mindannyian hisznek az esztétika keretrendszerén belül létrehozott klasszikus képformákban, ugyanakkor kísérletező, a szépség fogalmát tágítani szándékozó, útkereső attitűdjük a figurális és az absztrakt törekvések kapcsolatát is boncolgatja. Harmadik, bemutatkozó kiállításuk egy pillanatkép a kezdetekről, melyet a közönség műtermeik intim tereiben tekinthet meg. Ennek a hatás elérése céljából a csoport saját műtermi hangulatát termeti meg a kiállítótérben. Műtermében található bútorokkal és eszközökkel egészíti ki a kiállítási teret.

Kis-Prumik Zoltán egyfajta tárlatvezetéssel láttatja a csoport művészeti tevékenységét, ugyan nem hat szobában, hanem csak négyben, azaz a MAMŰ Galériában.

https://www.youtube.com/watch?v=jowenj0-9ig

 

Hilarity of Vagueness

Dies Natalis ISI Yogyakarta XXXIII, Postgraduate Program

Hilarity of Vagueness

Ephemeral Sculpture

Before introducing ephemeral sculpture as a form of artistic expression it is inevitable to describe the process that lead to the legitimatisation of temporal materials by the millennium and a widespread usage of them in contemporary fine arts at the beginning of the twenty-first century.

Ephemeral Sculpture
magyar