TÁJKÉPZETEK címmel Kopacz Kund kiállítása nyílik a MAMŰ Galériában

Publikáció: 2020. July 6. Monday

 TÁJKÉPZETEK / IMAGES OF LANDSCAPES
2020.07.10 – 2020.07.31.

KIÁLLÍTÓ MŰVÉSZ / EXHIBITING ARTIST: KOPACZ Kund

MEGNYITÓ / OPENING: 2020. július. 10. 19:00 / 10 July 2020 7pm
MEGNYITJA / OPENING BY: ERŐSS István képzőművész / artist

//

MEGTEKINTHETŐ / ON VIEW:
2020. július 31-ig, szerda, csütörtök, péntek 16-19 óra között /
until 31 July 2020, Wednesday, Thursday, Friday from 4pm to 7pm

//

HELYSZÍN / VENUE: MAMŰ Galéria / Gallery H 1071 Budapest, Damjanich u. 39. (bejárat a Murányi utcából / entrance from Murányi str.)

//

A kiállítás utazások, művésztelepek és műtermi gyötrődések, vagy épp mezőgazdasági és kőműves munkák során született ötletek, alkalmi fellángolások természetszemléletté érlelt gondolatait mutatja be. Tájképzetek, melyek kutakodások, észrevételek, felismerések, meggyőződések és visszaigazolások lenyomataiként jöttek létre.
/
The exhibition presents incidental upheavals and thoughts from travels, art camps and studio torments, or agricultural and masonry works, which mellowed into a perception of nature. Images of landscapes, that were visualised as imprints of searches, observations, insights, beliefs and confirmations.

//

A MAMŰ Galéria támogatói / The MAMŰ Gallery is supported by: NKA, MMA, Budapest VII. kerület Erzsébetváros Önkormányzata

//

WEB: https://mamusociety.wordpress.com/
https://www.facebook.com/events/2697529183867314/

/

#mamu #mamuunderground #mamusociety #underground #contemporary #contemporaryart #mamugaleria #mamugallery #exhibitionopening #exhibition #art #budapestunderground #alternativeart #artistrunspace #artistinitiative #arts #hungarianart #tajkepzetek #imagesoflandscapes 

Hilarity of Vagueness

Dies Natalis ISI Yogyakarta XXXIII, Postgraduate Program

Hilarity of Vagueness

Ephemeral Sculpture

Before introducing ephemeral sculpture as a form of artistic expression it is inevitable to describe the process that lead to the legitimatisation of temporal materials by the millennium and a widespread usage of them in contemporary fine arts at the beginning of the twenty-first century.

Ephemeral Sculpture

Analogies between the Activities of the MAMŰ Association and Group Yatoo in the ‘80s

Artists survived those hard times of dictatorship by following the most different strategies. The desire to escape from the suffocating political atmosphere almost predestined those attracted to nature to voluntary exile from towns. Having graduated from different art centres and universities, several artists fled back to their birth-place, in some cases to tiny villages.

Analogies between the Activities of the MAMŰ Association and Group Yatoo in the ‘80s
magyar