Mozgóképeseink a Bujtor István Filmfesztiválon!

Publikáció: 2020. July 13. Monday

 Idén augusztusban a VMI/Mozgóképművészeti és Kommunikációs Tanszékének csapata másodszor vesz részt a balatonszemesi Bujtor István Filmfesztiválon! Két alkotásuk került versenybe, olyan filmek közt, mint az Oscar-díjas Deák Kristóf Foglyok című nagyjátékfilmje vagy Füzes Dániel díjnyertes Szokásjog című kisjátékfilmje.
Diákjaink játékfilm-kategóriában Death of Shadows című kisfilmjükkel indulnak 38 alkotás között. A pályamunka a A film anatómiája III. tantárgy keretében készült Dr. habil Szabó Gábor egyetemi tanár vezetésével. A noire stílusú alkotást Flaisz Vanda, Vakli Villő Zsófia, Ferincz Péter, Gojdár Ákos, Sipos Áron és Kéri Bence, a filmkészítés idején másodéves Képalkotás BA -Mozgókép szakirányon tanuló hallgatóink készítették. Színészként két elsőévesünk, Bajusz Bence és Szabó Imre is közreműködött.

A film teasere:
https://drive.google.com/file/d/1eITTTJWcheCzpf19J6xiZFKrHwUgnUac/view?usp=sharing
 
A másik kisfilm Ferincz Péter Karanténmagány című darabja, amely 14 karanténfilmmel versenyez kategóriájában, s ugyancsak Szabó Gábor órájára készült a tavaszi home-office-félévben. A kisfilm zene és narratív szöveg nélkül kísérel meg kifejezni egy absztrakt, álomszerű hangulatot. 

A fesztivál időpontja: 2020. augusztus 17- 21.
https://www.facebook.com/bujtoristvanfilmfesztival/

Sok sikert kívánunk versenyzőinknek!

Kép: Death of Shadows (2019)

 

Bujtor István Filmfesztivál

Hilarity of Vagueness

Dies Natalis ISI Yogyakarta XXXIII, Postgraduate Program

Hilarity of Vagueness

Ephemeral Sculpture

Before introducing ephemeral sculpture as a form of artistic expression it is inevitable to describe the process that lead to the legitimatisation of temporal materials by the millennium and a widespread usage of them in contemporary fine arts at the beginning of the twenty-first century.

Ephemeral Sculpture

Analogies between the Activities of the MAMŰ Association and Group Yatoo in the ‘80s

Artists survived those hard times of dictatorship by following the most different strategies. The desire to escape from the suffocating political atmosphere almost predestined those attracted to nature to voluntary exile from towns. Having graduated from different art centres and universities, several artists fled back to their birth-place, in some cases to tiny villages.

Analogies between the Activities of the MAMŰ Association and Group Yatoo in the ‘80s
magyar